BIST 100
14.259,75 -0,50%
DOLAR
46,6183 0,13%
EURO
53,0137 0,00%
GRAM ALTIN
5.990,92 -0,64%
FAİZ
40,65 0,00%
GÜMÜŞ GRAM
84,64 -2,35%
BITCOIN
59.660,00 0,50%
GBP/TRY
61,5439 -0,01%
EUR/USD
1,1367 -0,03%
BRENT
73,92 -1,78%
ÇEYREK ALTIN
9.795,15 -0,64%
  • ANASAYFA
  • Genel
  • Yurtdışına yerleşen veya özel sektöre geçen hekim sayısı katlanıyor.

Yurtdışına yerleşen veya özel sektöre geçen hekim sayısı katlanıyor.

doktor,

Yurtdışına yerleşen veya özel sektöre geçen hekim sayısı katlanıyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geçen ay düzenlenen bir etkinlikte, devlet hastanelerindeki doktor sayısının "yetersiz" olduğu iddialarına ilişkin, "Özel sektör daha çok para verdiği için kaçıp gidiyorlarmış. Açık konuşuyorum; varsın gidiyorlarsa gitsinler, bizler de üniversiteleri yeni bitiren doktorlarımızı istihdam ederiz. Gerekirse yurtdışından ülkemize dönmek isteyenleri davet eder, istihdam ederiz" sözlerinin ardından yükseliş oranı daha da arttı.

Özellikle yurtdışına yerleşen hekim sayısı, tüm zamanların rekor seviyesine ulaştı.

Mart ayında 213 hekim "İyi Hal Belgesi" aldı

Türk Tabipleri Birliği (TTB) verilerine göre yurtdışında çalışabilmek için gerekli olan "İyi Hal Belgesi" başvuru sayısı, mart ayında tüm zamanların en yükseği olan 213'ü gördü.

Şubat ayında 157 olan bu sayının bir ayda yüzde 40'a yakın oranda arttığı görüldü.

Veriler, 2022 yılında yurtdışına yerleşen hekim sayısının rekor düzeye varacağı beklentisini artırdı.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için kuralları kabul etmelisiniz.
Yeni bir yorum göndermek için 60 saniye beklemelisiniz.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?